סיבולת כוח - סטים על קיר האימונים
האמצעי היעיל והטוב ביותר לעבודה על סיבולת כוח. יתרונו הגדול של קיר האימונים הוא במגוון האחיזות והצפיפות שלהן. מכיוון שיש אחיזות מכל הסוגים ורמות הקושי, ניתן להתאים בצורה מדויקת את העומס על האצבעות ושרירי האמה.
ישנן מספר אופציות לביצוע האימון
אימון עם פרטנר ומקל/עט לייזר:
- עובדים בזוג, כאשר כל אחד עולה על הקיר בתורו.
- יש לקבוע יעד של מספר צעדים לסט (בין 30-50 תנועות ידיים), בהתאם ליעד שלכם. היעד יכול להיות יכולת התמודדות עם בעיות בולדר ארוכות במיוחד, או שיפור יכולת הטיפוס הספורטיבי על קירות גבוהים יותר.
- מבחינת הקושי – כוונו ל-70 עד 80 אחוז מהמקסימום שאתם יכולים לאחוז. איך יודעים? דמיינו את האחיזה על קיר האימונים שתדרוש מכם 100% מאמץ בשביל להחזיק אותה, אפילו לשתי שניות. עכשיו תחשבו איזה אחיזה תתאים לעומס של 70% מאותו המקסימום. בקיצור, זה צריך להיות קשה, אבל לא הכי קשה…
- תפקיד הפרטנר שלכם הוא להנחות אתכם לאיזה אחיזה ללכת עם יד ימין ואז עם יד שמאל וכן הלאה ולספור אתכם את כמות הצעדים שעשיתם. כמובן שההנחיה מצריכה תכנון מראש ותוך כדי תנועה כך שהעומס עליכם יישאר קבוע באזור 70% מהמקסימום שלכם. מומלץ להשתמש בכל אחיזות הקיר כאחיזות רגליים. זה יאפשר לכם להתמודד עם הצעדים בדרך הטובה ביותר ובאותה העת ישפר את עבודת הרגליים שלכם פלאים.
- אם נפלתם, נערו את הידיים 3 שניות ועלו מיד על הקיר. תוך כדי הסט כדאי לעדכן את הפרטנר במצבכם, האם הסט קל מדי או שיש להקשות. בכל אופן עדיף לשמור על רמה אחידה ולא לעשות מספר צעדים קשים ואז מנוחה ארוכה על אחיזה ענקית.
זכרו – המטרה היא לגרום לשריר לעבוד תוך כדי פמפום. - כוונו ל-5 סטים לכל אחד, כאשר המנוחה שלכם היא הזמן שלוקח לפרטנר לבצע את הסט שלו. בשלב מתקדם יותר ניתן לעשות 20-30 דקות מנוחה ואז להשלים 5 סטים נוספים.
אימון עם מסלול מוגדר מראש:
- מתבצע באופן דומה סה"כ, רק שהמסלול קבוע ונקבע מראש.
- שיטה טובה לייצר מסלול היא להמציא 3-5 מסלולי בולדר קצרים שמשלימים סיבוב (או שניים) על הקיר. מומלץ לעבוד על כל מסלול, להבין אותו ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לפתרון שלו. ברגע שהצלחתם את כל המקטעים יש לשנן את המסלול ולנסות לחבר.
השתמשו בשעון ומדדו את הזמן שלקח לכם לעשות את המסלול. בתור התחלה ניתן לנוח פי 2 מהזמן שהייתם על הקיר. ככל שתשתפרו צמצמו את הזמן כך שהמנוחה תהיה זהה לזמן הטיפוס.